dinsdag 14 december 2010 @ 14:15

Hoeveel calorieën in een kg?

Hoeveel calorieën zitten er in een kg? +-7600 calorieën maken een kilogram. Calorieën en gewichtstoename zijn nauw met elkaar verbonden, omdat een teveel aan calorieën een gewichtstoename kan veroorzaken. Echter, calorieën zijn niet per se slecht, gewichtstoename wordt eigenlijk veroorzaakt door de mensen die geen controle hebben van hun calorie-inname.

Als we spreken over het aantal calorieën in de voeding, zijn we eigenlijk praten over de meeteenheid voor energie. Bijvoorbeeld, als je 100 calorieën nodig hebt om 100 meter te lopen dan moet je ook voor 100 calorieën eten om deze taak te vervullen. Als je meer calorieën verbruikt dan je opneemt dan wordt de energie uit de reserves gehaald, ook wel bekend als lichaamsvet verbranden waardoor een persoon gewicht verliest. Aan de andere kant, als de persoon meer calorieën verbruikt dan wat het lichaam nodig heeft, zal het lichaam de overtollige calorieën opslaan in het lichaam als vet, waardoor de persoon in gewicht toeneemt.

Er zitten ongeveer 7600 calorieën in een kilogram. Dit geldt voor de calorieën uit het voedsel dat je eet en op de calorieën je verbrandt door oefening of elke activiteit die energie vereist.
Dit betekent dat elke keer dat een persoon 7600 calorieën verliest, hij of zij een kilogram lichter is. Echter, het verliezen van 7600 calorieën op een dag is niet alleen ongezond, maar het is ook onmogelijk, dus je moet ontdoen van de 7600 calorieën in stukken. Bijvoorbeeld, een dagelijks tekort aan 500 calorieën is gelijk aan 3500 calorieën in een week wat gelijk is aan 0,5 kg.

Om uw calorieën te tellen dien je op de achterkant van je voedingsproducten kijken om te zien hoeveel calorieën een product bevat. Bedenk wel dat groenten en fruit weinig calorieën bevatten maar een grote bron van vitaminen en mineralen zijn. Zuivelproducten daarentegen bevatten ook weinig calorieën maar in verhouding bevatten deze dan wel weer vetten.

Voedingsstoffen hebben ook verschillende calorie-inhoud. Koolhydraten en eiwitten bevatten 4 calorieën per gram per stuk, vetten hebben 9 calorieën per gram en alcohol heeft 7 calorieën per gram.
Dus, als je doel om snel gewicht te verliezen en dit op een gezonde manier dan hoeft u alleen maar uw dagelijkse calorie-inname te verminderen (met mate!) of doe activiteiten die je lichaam meer calorieën doen verbranden. Een combinatie van beide is natuurlijk ideaal

Labels:

0 Comments:

Een reactie plaatsen

<< Home